Libiában jártam...

Augusztusra kiutaztam Libiába, munkából kifolyólag. Az itteni tapasztalataimat osztom meg az arra érdemesekkel. Képek itt: http://picasaweb.google.com/szepeshazy.gabor/Libia

Utolsó kommentek

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • kiskutty: Öcsoászból en is kaphatnek aze, ha nem haragszol :D amugymeg gecc, nemtom miket irkaltal te ide, d... (2008.09.02. 22:00) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • kiskutty: na tessek, nem vagy semmi :D kaland a elet, mi? :) (2008.09.01. 18:35) Hambulala
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • szepi79: kusolsz, vidámpark, mesefigura, kusolsz... amúgy de. :D (2008.08.31. 04:27) ...ami kimaradt...
  • szepi79: oké, irtam emailt :) (2008.08.29. 15:55) Ramadan

HTML

A pénzről...

2008.08.13. 20:45 | szepi79 | Szólj hozzá!

Itt lehet megtekinteni a papirpénzeket, sorrendben alulról 1/4D, 1/2D, 1D, 5D, 10D (van még 20 dináros is, de olyanom még nem volt):

 
(időközben már rájöttem, hogyan lehet képeket beszúrni, de egyrészt most lusta vagyok átméretezni, másrészt meg a pénzeket jobb nagyobb felbontásban nézni, ezt még viseljétek el, a többi már poszt igényesebb lesz, igérem.)
1D körülbelül 120-130 HUF-nak felel meg, én mindig azzal az értékkel számolok, amelyik éppen kényelmes, pl 4D az 500HUF, 5D meg 600.
 
Szinte mindig csak papirpénzt használnak. A legtöbb terméknek úgy van kerekitve az ára, hogy ne kelljen fémpénzt használni. (Sőt, olyan is volt már, hogy boltban 35,5D-t kellett volna fizessek, adtam 40-et, és a fickó inkább visszaadott egy 5D-s cimletet, inkább, mintsem hogy kiszámolja a 4,5D bankjegyekből :D) Egyébként van 10 „akármi” (még nem tudom, hogy hivják az aprópénzt), 1/4D, 1/2D, meg gondolom apróbbak is. Igen, jól látjátok, ezen utolsó két pénzem megtalálható bankjegy formában is.
 
Ami pedig nem tetszik, hogy eszmétlenül nem vigyáznak a pénzükre. Gyűrik, zsebben tartják, nagyon hamar elhasználódnak. Minél kevesebbet ér, annál hamarabb szétcincálják. Alig láttam olyan 1/4D-t, ami ne lett volna több elhelyen elszakadva (gyorsan le is fotóztam). A 10D-t azért már jobban védik, de pl. amikor anno váltottam az Eurómat dinárra, a vaskos 10D kötegben ott lapult egy szakadt is, aminek nincs meg kb. az 1/5 része. (Annyira nem nagy baj, mert mindenképpen akarok hazavinni az összes papirpénzből egyet, az a kis szépséghiba nem számit.)
 
Idáig egyetlen érmét sikerült szerezzek, amikor 5 kifli helyett 6db-ot vettem, akkor kénytelen volt a srác a negyeddinárosból visszaadni, szerintem esélyem se lesz, hogy késbb elpasszoljam.
 
Az is zavar, hogy nagyjából hasonló szinű a 1/4D, a 1/2D és az 1D. Méretre is ugyanakkora (mondjuk ez nem volt gond), csak nekem már meg van szokva, hogyha ránézek egy bankjegyre, már a szine alapján tudom, mekkora összeg. Itt meg nézegetni kell. Persze ha többet lennék (vagy leszek) kinn, biztos könnyebb lenne, egyelőre szivok. (Bár sokszor, ha nem értjük meg egymást az eladóval, mert vagy nem beszél angolul, vagy csak nem jól, akkor mindig 10D-vel fizetek, az elég szokott lenni, aztán majd visszaad, amennyit gondol.) A boltban nincs ezzel gond, ott a pénztárgépen látom.
 
És ha már pénz (kicsit kapcsolódik csak a pénzhez, inkább a kajához, de arról mostanában nem terveztem irni megint, elfelejteni meg nem akarom): ma kimentünk Gagikkal enni, egy gyroshoz. „Samura” a neve, ha jól értettem (szótárt majd fogok irni, legalábbis tervezem.). Vettünk egy nagy emberes gyrostálat, (de az akkora volt, hogy ketten alig birtuk megenni, pedig ez du. 4kor volt, nem ebédeltünk, és Gagik nem kisétkű ember) két db 0,33as dobozos üditővel, és 5,5D-t fizettünk érte összesen, ami a legrosszabb árfolyammal számolva sem több 700 HUF-nál. Kár, hogy nem fényképeztem le, nagyon guszta volt, lényegében egy marha hosszú tésztába csavarták bele a sültkrumplit, meg a husit (amivel szintén nem spóroltak), aztán ezt feldarabolták 14-15 részre, kb. két rész volt akkora, mint itthon egy sima gyros egy árusnál. Én 6ot ettem meg, a többik Gagik, meg a krumplit is.
 
Asszem ez tökéletes lezárása a pénzes posztnak. Húzzatok zabálni, én is megéheztem :D

Címkék: kaja pénz libia

A bejegyzés trackback címe:

https://libia.blog.hu/api/trackback/id/tr53614780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása