Sziasztok!
Potolnam Gabor elmenyeit sajataimmal.
Rendorokrol annyit meg hozzatennek, hogy ha elmesz valahova messzibbre, az orszaguton nagyon sokat latni beloluk, de ettol fuggetlenul senki sem lassit. 90 km/h a max sebesseg, de a soforom rendszeresen 140-el repeszt elottuk es semmi para, nem erdekli oket. Csak akkor megis, mire varnak az orszagut menten??
Nagyobb gond, amikor hajtasz mint az allat, es hirtelen kanyar utan rutinellenorzes van( eleg gyakori). Ekkor satufek, auto csuszik mint allat, mert se ABS, se legzsak, semmi nincs. Habar zsiruj, epphogy meg tudsz allni a feltorlodott sor vegen, hogy kivard mig a rendor ellenorzi az utlevelt potlo okmanyod. Az utlevel a cegnel marad, vagy a turistairodanal, aki regisztral a bevandorlasi hivatalnal, ok adnak egy papirt, ami igazolja, hogy igenis, te torvenyesen tartozkodol az orszagban, majd le is pecsetelik a vizumod. Erre szukseg van mikor elhagyod az orszagot, maskepp nagy para van belole...
Rutinellenorzesen kivul meg egy szerepet toltenek a rendorok. Most nem arra gondolok, hogy sok van beloluk az uton, es egesz nap bamuljak a forgalmat. Tudniillik, hogy a nagyobb keresztezodesek eseteben, van egy kapcsoloszekreny ami a kozlekedesi lampakat iranyitja, es mit gondolni a rendorunk mit csinal? Hat innen iranyitja a forgalmat. Termeszetesen nem mereszkedik be a keresztezodesbe, hogy szemelyesen is iranyitsa, mert nem elne at az elso napot sem! Igyhat tavolrol, manualis uzemmodban kezeli a lamparendszert, ami ugyan nem tul elterjedt, a kozel masfel millio lakosra jut 4-5 lampas keresztezodes.
Ami az uj autokat illeti, az egy kulon sztori. Eloszoris, ugye nem vagyunk Europaban, tehat itt nincsenek kotelezo biztonsagi eloirasok, igyhat almodni sem lehet NCAP tesztekrol, ABS, ASR, ESP, Airbag, vagy ilyesmirol. Csupan a sofor meg az auto van. Ujautot is ezen extrak nelkul aruljak. Meg kell emlitenem, hogy nagy buszkeseggel jar, ha valakinek uj autoja van. Olyannyira, hogy a felnirol, kusszobrol, napellenzorol, kormanyrol, ajtonyitorol, meg motorhaztetorol le sem szedik a vedofoliat, meg a sorszamos matricat sem a szelvedorol, honapokkal a vasarlas utan, hogy mindenki lassa, hogy uj ajtoja van. Ekozben persze mar meg is van huzva az auto, akad egy-ket kissebb horpadas rajta, de ez mellekes. Konkretan egy februarban vasarolt, most mar 20 ezer km-t megtett autoban ultem, akinek mindez megvolt. Hat igen...
Az oka a sok roncs autonak az, hogy itt nincs kotelezo vizsga, zoldkartya, de meg kotelezo biztositas sincs!! Igyhat ha valaki neked jon, megkered, hogy fizessen, mert az o hibaja volt. Ha nincs penze(marpedig ilyenkor kinek van?), akkor feljelentheted a hatosagoknal, es ok lecsukjak... 3 hetig!!! Aztan minden a normalis vagasba jon. Verekedes nincs, mivel muzulmanok, es a Koran szigoruan tiltja az egymas kozti vitat... Persze akad a teljeskoru casco is, ami megmenti a helyzetet, de az evente kb olyan 2000E. Tekintve azt, hogy barmilyen kocsit hugyert-szarert meg lehet venni(nincs semmifele import ado, regisztracios ado, semmi), inkabb ujat veszel a szerencsetlen helyzetben, mintsem fizesd a Cascot. Foleg, hogy nem igazan talalsz Markaszervizt. Maszek garazsszervizbol viszont tobb van mint az elelmiszeroltokbol.
Kis izelito az uj autok listaarakbol:
Toyota Camry-8000 euro,
Kia Cerato:3000 euro,
Chrisler PT Cruiser:2500 euro(ezt az allam szocpolozza),
de vannak olyan sosemhallott markak is mint Farwa Auto, vagy GONOW auto, vagy Awscar, vagy epp Tayoauto vagy Tayota 2000E-ig. Utobbiak mind kinai gyartmanyok, es mind a Mitsubishi L200 masolata. Megall az esz...
Utolsó kommentek