Libiában jártam...

Augusztusra kiutaztam Libiába, munkából kifolyólag. Az itteni tapasztalataimat osztom meg az arra érdemesekkel. Képek itt: http://picasaweb.google.com/szepeshazy.gabor/Libia

Utolsó kommentek

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • kiskutty: Öcsoászból en is kaphatnek aze, ha nem haragszol :D amugymeg gecc, nemtom miket irkaltal te ide, d... (2008.09.02. 22:00) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • kiskutty: na tessek, nem vagy semmi :D kaland a elet, mi? :) (2008.09.01. 18:35) Hambulala
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • szepi79: kusolsz, vidámpark, mesefigura, kusolsz... amúgy de. :D (2008.08.31. 04:27) ...ami kimaradt...
  • szepi79: oké, irtam emailt :) (2008.08.29. 15:55) Ramadan

HTML

La Dolce Vita - Első szabadnapom

2008.08.08. 22:00 | szepi79 | 3 komment

Elvileg Gagikkal volt szervezve valami kirándulásszerűség, de valahogy elmaradt.

Szóval lazulás. 11kor keltem, kaját csináltam, filmet néztem (erről mindjárt), megvolt az első mosás is. 4kor kimentem a medencéhez.

Szokatlanul nagy tömeg volt a medencénél, dehát hétvége van. Itt már :D Pancsikoltam, napoztam (kezdek barnulni, bár a 30as faktorú naptej nemigen akarja hagyni, pedig nagyon vékonyan kenem), közben Rejtőt olvastam, meg röhögtem a sokgyerekes családok kinjain, hogy amikor végre jönnének kikapcsolódni, akkor is azt kell figyelni, hogy az egyik gyerek miként esik orra a medence mellett, miközben a másik kölökre csak rá kéne erőszakolni a karra szerelhető úszógumit (nekem is volt, de fogalmam sincs már, hogy hogy hivják). Megfigyeltem, hogy amig otthon szinte sose tudsz úgy az égre nézni, hogy sehol sem látsz felhőt, úgy itt hiába keresel egyet is, nem fogsz találni. Összehaverkodtam egy szitakötővel (Bélával), aki mindenáron a jobb nagylábujjamra akart leszállni, amig napoztam. (Egyébként elég sok szitakötő lófrál arrafelé.) Ott napoztunk sorban vagy 5en, de a Bélának csak és kizárólag az én jobb lábujjam kellett. Egyszer megcsalta a ballal, de aztán rájött, hogy nem frankó, és ment át a jobbra. Egy idő után már hagytam, annyira nem zavart, mint amennyire fárasztó volt folyton elhessegetni. Meg aranyos gyerek ez a Béla végső soron. Itt jegyezném meg, hogy a fecske tipusú fürdőrucim unikumnak számit, a pasikon általában boxer-szerű cucc van. Nekem viszont nincs takargatnivalóm, és minél több helyen akarok barnulni. Naponta amúgy 20-25 hosszt szoktam úszni, (25 méteres a medence), persze nem egyszerre, de azért kellemesen kifáradok benne. Szóval jó volt, még a Béla is.

7kor jöttem vissza a házba, a mosás elkészült, de minden tiszta viz volt, úgyhogy külön el kellett inditani a centrifugát is; ha nem lennék ennyire házias, tuti nem jövök rá (kedves kishugom most nyilván azon izgul, nehogy rámszakadjon a mennyezet - egyébként nem alaptalanul -, de nem kell félnie, erős épület ez). Kiteregettem, a ház mellett van egy derótos terigető akármi, csipeszem nincs, remélem, semmit nem visz el a szél, ami nem szokott egyébként lenni.

Aztán nekiálltam főzni, porlevest, minden fel irva a tasakra, szépen, érthetően, tagoltan, csak arabul. A hülyéknek van ott persze ábra is. Én viszont akárhogy lestem az ábrákat, nem akart összeállni a kép. Aztán rájöttem, hogy arabéknál jobbról balra olvasnak, biztos az ábrák is ebben az irányban vannak, igy már sokkal érthetőbb volt. No nem mintha olyan bonyolult lenne egy porlevest összehozni, csak gondoltam ha már itten vagyok, alkalmazkodok az itteni szabályokhoz, akármilyen kis szinten is.

Mostan pihegek kicsit, a leves már elkészült, épp azt várom, hogy ehető hőmérsékletűre hűljön, aztán kajálás után mosogatni is kéne, amihez nagyon nincs kedvem, inkább ide irok mindenféle hülyeséget. Holnap meg azt a nagyon kevés inget, amit kimostam, ki is kéne vasalni, sajnálatos módon találtam hozzá eszközöket (úgy mint vasalódeszka, vasaló, áram), remélem, találok valami kifogást, hogy miért nem teszem.

És akkor a filmek: 12 vagy 13 csatornát tudok fogni, echte arab 1-2 van köztük, de van német, orosz, és a legtöbb olyan arab mozicsatorna, amin amerikai filmek mennek. Itt nem akkora szokás a szinkronizálás, mint ahogy nálunk odahaza, úgyhogy a filmek feliratozva mennek. 12-es karika, meg a többi nincs, egyszerűbben oldják meg: vágnak. Mint amikor az RTL klub nem mutatja a nagyon véres jeleneteket. Csak itt sokkal durvábban. Ma pl. egy romantikus vigjátékot néztem  TVn (korábban már láttam többször is, tán meg is van valahol), és nemhogy a ciciket kivágják, de még a csókjeleneteket is. Konkrétan állt egymással szemben a pasi meg a nő, hajoltak volna össze, aztán hirtelen már egymás öleléséből bontakoztak ki. Az a tény, hogy közben a hang ugrik egyet, láthatóan senkit nem zavar. De legalább nincsenek idióta 12es karikák :D

Címkék: kaja libia

A bejegyzés trackback címe:

https://libia.blog.hu/api/trackback/id/tr53607404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Pierre - Jenkins 2008.08.11. 12:23:36

Látom megtaláltad a megfelelő időtöltést és mindezt Bélával. Grati.
Ami az úszást illeti: rohadj meg! Most írigyellek!

Na és ha kivágják a filmekből a csókos meg a nem csókos részeket, akkor honan fogják megtudni, hogy őket nem a gólya hozza?????

szepi79 2008.08.11. 17:55:46

"Na és ha kivágják a filmekből a csókos meg a nem csókos részeket, akkor honan fogják megtudni, hogy őket nem a gólya hozza?????"

majd én elmondom nekik, jól! :D

de ha már témánál vagyunk, ma találkoztam az egyik munaktársnőnkkel. na, ezt a csajt le kell kapni. mármint fényképezni, de a másik megoldás se lenne rossz :D
süti beállítások módosítása