Libiában jártam...

Augusztusra kiutaztam Libiába, munkából kifolyólag. Az itteni tapasztalataimat osztom meg az arra érdemesekkel. Képek itt: http://picasaweb.google.com/szepeshazy.gabor/Libia

Utolsó kommentek

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • kiskutty: Öcsoászból en is kaphatnek aze, ha nem haragszol :D amugymeg gecc, nemtom miket irkaltal te ide, d... (2008.09.02. 22:00) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • kiskutty: na tessek, nem vagy semmi :D kaland a elet, mi? :) (2008.09.01. 18:35) Hambulala
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • szepi79: kusolsz, vidámpark, mesefigura, kusolsz... amúgy de. :D (2008.08.31. 04:27) ...ami kimaradt...
  • szepi79: oké, irtam emailt :) (2008.08.29. 15:55) Ramadan

HTML

Kaja – első fejezet

2008.08.11. 17:56 | szepi79 | Szólj hozzá!

Tuti, sokat fogok még kajáról irni, ezért van inkább fejezetekre bontva. Próbálom rendszerezni, tuti nagy összevisszaság lesz.

 

Szóval amelyik hús itt könnyen elérhető, és olcsó, az a csirke, a birka és a marha. (Meg a hal, de ugye én olyat nem eszek). Ezenkivül sok zöldséget esznek, meg gyümölcsöt. Kipróbáltam már a fügét, amit idáig még csak aszalt formában ettem, hát „nyersen” totál más, kicsit olyan, mintha a barack és a szilva keveréke lenne. És olyan apró magok vannak benne, mint a kiwiben. Szóval a füge a gyümölcsök összvére. :D

 

Az E/// kajálda nagyon jó, általában jobb az otthoninál. Választék mondjuk nem sok van, 1 menü oszt jóvan. Szokott lenni leves is: csirkeleves vagy arableves. Az arableves kb. az otthoni húsleves szinonimája, pakolnak bele mindent, aztán majd lesz valamilyen ize. Én még kétszer nem ettem ugyanolyan izű levest, pedig majdnem minden nap az itteni kajáldában eszek. (Képek vannak fenn a picasán.) Ugyanúgy van „salátabár”, mint otthon, bár ez csak egy szimpla svédasztalszerűség, de ezen van üditő, meg gyümölcs, és bármit le lehet róla venni, semmi nem kerül külön pénzbe (az egyszeri dija az étkezésnek 5D, kb. 600 HUF). Ma is elhoztam egy almát meg egy banánt uzsinak :D

 

http://picasaweb.google.com/szepeshazy.gabor/Libia/photo#5233214247291376978 

 

Amit a képen lehet látni, az egy átlagos ebéd. Kétfajta köret, meg kétfajta sült szokott lenni. Az egyik sült helyett néha ilyen sokzöldséges rántotta van, mint amit a jobb felső sarokban találtok. Számomra a legrosszabb nap az volt, amikor a kétfajta sült rák és hal volt. (Pedig jó nagy rák volt, legalább 10-12 centis.)

 

Tegnap például a városban ettünk Gagikkal. 9D (1000-1100 HUF)-ért birkát ettem, fahéjjas-hagymás rizzsel, nagyon jó volt, és rengeteg. Ha mindig mindent megennék, totál elhiznék. Gagik persze lenyomta a saját adagját, meg mellé némi salátát és arablevest is. Még jó sok helyi specialitás van, amit ki kell próbáljak, szóval még tuti irok a meleg étkekről.

 

Hideg élelem: a boltokban általában nem kapni kenyeret, viszont közel az ABCkhez szokott lenni pékség, itt még mindig csak friss áruval találkoztam. 1/4D 5db óriásikifli (20-25HUF), olyan, amiből itthon 80-100HUF egy darab. (Mármint itt Libiában az 5db kerül negyedannyiba, mint otthon 1db) Ja, és aprópénzzel nem nagyon foglalkoznak, szóval céleszerű annyit vásárolni, hogy meglegyen a negyed dinár, de a pénzről is akarok majd egy posztot irni.

 

ABCk: Ali, az egyik sofőr csütörtökön elvitt bevásárolni, egy „nagy-nagy boltba”. Ez a nagy-nagy bolt maximum egy 20x20as helység volt, ahova nagy nehezen sikerült 6 polcot bezsúfolni. Szerencsétlenemet ha elvinnénk egy Tescoba, szerintem ott tévedne el a bejáratnál. Szóval kicsi volt. 1 ember fér csak el egy soron, ha valaki szembejön, akkor egyikőtök kifarol. Eleinte fura volt, hogyha nővel találkoztam, akkor ő már indult is kifele, meg se fordult a fejében, hogy én udvariasságből kiengedem. (Erről is kelleni fog majd egy poszt :D ) Már kezdem megszokni. Sok nyugati terméket is lehet találni, ezek általában drágábbak az itteni cuccoknál, kb. otthoni árban vannak. Olyanokat kell elképzelni, mint a gabonapehely, kitkat csoki, ilyesmi. Tejtermékből sok van, palackozott vizből is, és gyümölcsből, meg konzervből. Amit nem nagyon találtam, az a hús. A felvágott fogalma, úgy tűnik, itt ismeretlen. Nagy nehezen sikerült szert tennem pár löncshúskonzervre, de azok is eléggé el voltak dugva. Egyelőre még nem tudom, honnan fogok husit szerezni, de majdcsak kitalálom. Egy heti hideg kaja kb. 30-35D (4500-5000HUF), otthon ennek legalább a duplája szokott lenni, igaz, ott van 2 macska is.

 

Hirtelen ennyi jutott eszembe, de még tuti fogok jó sokat irni a kajáról.

Címkék: kaja libia

A bejegyzés trackback címe:

https://libia.blog.hu/api/trackback/id/tr36611041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása