Libiában jártam...

Augusztusra kiutaztam Libiába, munkából kifolyólag. Az itteni tapasztalataimat osztom meg az arra érdemesekkel. Képek itt: http://picasaweb.google.com/szepeshazy.gabor/Libia

Utolsó kommentek

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • kiskutty: Öcsoászból en is kaphatnek aze, ha nem haragszol :D amugymeg gecc, nemtom miket irkaltal te ide, d... (2008.09.02. 22:00) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • kiskutty: na tessek, nem vagy semmi :D kaland a elet, mi? :) (2008.09.01. 18:35) Hambulala
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • HVC: Jó kis írás. Köszönjük! (2011.10.22. 13:07) Reporting live from Libya
  • Sir Pierre - Jenkins: Szerintem vannak meleg képek az oldalon...Líbiában voltál, nam az Északi sarkon... (2008.09.03. 09:05) Statisztikák, direkt PRnek...
  • szepi79: kaland hát, de még milyen! :D (2008.09.01. 19:05) Hambulala
  • szepi79: kusolsz, vidámpark, mesefigura, kusolsz... amúgy de. :D (2008.08.31. 04:27) ...ami kimaradt...
  • szepi79: oké, irtam emailt :) (2008.08.29. 15:55) Ramadan

HTML

Az első estém

2008.08.04. 13:14 | szepi79 | 2 komment

Nos, miután megirtam az első itteni élménybeszámolómat, eldőltem a kanapén és aludtam. Mint a bunda. Telefoncsörgésre ébredtem, Matyi keresett, hogy mennek be Tripoliba, akarok-e menni. Akartam. 4en voltunk, egy orosz srác, Gagik (Petrosayan, az E///seknek talán mondd valamit), AKram, (aki egyiptomi, ami elég jól jött, lévén ő is arab, bár az akcentus miatt nem mindig értett mindent, de azért az esetek 99%aban igen), Matyi meg én. Először mentünk enni, mint kiderült mikor odaértünk, egy halpiacra. Hát igen. Voltak pillanataim. Szerintem mindenki el tud képzelni egy arab halpiacot, na ez pont olyan volt. Ittunk valami mentolos zöldteát, kicsit túl édes volt, de amúgy nagyon finom. Ott feküdt a standokon kiteritve a sok döglött hal, a srácok kiválasztották, mit akartak enni, aztán betessékeltek egy legalább 4 csillagos étterembe, ott a halpiac kellős közepén. Volt saláta, meg magos-fűszeres kenyerek (én főleg ezeket ettem), meg kipróbáltam a humuszt is, télleg nagyon finom. Kértem almalevet. A többieknek mind kihozták már az innivalót, csak nekem nem. Aztán, vagy 15 perc elteltével nekem is. Hát ez nem az a klasszikus dobozos almalé volt, hanem (valszeg 2 db) alma pépesitve, levesitve, állagra olyan volt, mint egy turmix, megszórva valami fahéjszerű izével. Nagyon jó volt. A srácok degeszre zabálták magukat hallal, a végén kb. 40E-t fizettünk.

Utána átmentük a "plázába". Kb. a 80as évekbeli SLÁGER áruházakat kell ezalatt érteni. Viszont nagyon olcsó volt minden, pl. bőrcipők 10E-ért. (a nagy "E" eurót jelent) Szétnéztünk, láttam egy gyönyörű koránt, félig arab, félig francia volt, igy nem vettem meg, de ha látok angolul is, akkor elhozok egyet. kb. 10-11E az ára. Aztán jöttünk haza.

A közlekedés meg nagyon gáz. Esküszöm, soha többet egy rossz szót nem szólok a pesti sofőrökre. Itt a táblák és a felfestések csak disznek vannak, mint megy, ahogy akar és ahogy csak tud. Durva előzések, kikanyarodások, gyalogosok az úttesten ráérősen járkálnak, ilyenek. Egy kétsávos úton simán mennek négy sávban is. De valamennyire azért csak működik. A legtöbb autó, ha nem is törve, de húzva meg van, gyakoriak a dudálások. Viszont itt abba is marad a dolog. Ha valaki úgy érzi, őt oda be kellett volna engedniük, akkor nyom egy gyors dudát, és annyi volt. Nincs kikiabálás, ökölrázás, mutogatás, koncert. Egy gyors duda, és elrendezte magában az illető. A benzin meg... 10 eurocent litere...

Az idő meleg, még este is, kb olyan, mint amikor az ember beül egy napon hagyott autóba, nem párás. Viszont minden, és szó szerint minden épületet hűtenek. Egyáltalán nem volt kényelmetlen, hogy hosszú nadrágban voltam. Viszont az már lehet az lesz, hogyha 2-3 napig ugyanabban a polóban és alsónaciban fogok viritani...

Folyt köv holnap, az első melónap után.
én

Címkék: este libia

A bejegyzés trackback címe:

https://libia.blog.hu/api/trackback/id/tr28599849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Pierre - Jenkins 2008.08.04. 13:25:57

Ide csak azért írok, hogy hátha azt gondolod hogy nem én vagyok, és hogy csalódást okozzak! Pierre
süti beállítások módosítása